Monday, October 20, 2008

Family Gua


hollaaa, bertemu kembali didlm rancangan berblog bersama gua... hahaha wahhh sejak bila lak gua ada rancangan sendiri ni, kali ni gua nk story pasal family gua yg hot giler ni, memang hot2 cup la muahaha... lu org tgk la wajah2 ceria dlm gamabr diatas tu, family gua ni kesemuanya hanya ada 5 org je xramai mana pun...

oklah gua mulakan dgn alkisah bapa gua yg bernama Azhar, klu lu org nk tahu abah gua ni bekas tentera b4 this abah gua keje di Kem Sg Besi so baru je pencen beberapa bulan yg lps... klu dilihat secara fizikalnya abah gua ni seorg yg bertubuh besor dan tinggi org nya, berwajah garang, pergghh mmg amat menakutkan lah hehehe... tp yg sebenarnya abah gua ni seorg yg baik, mmg rajin walaupun dh ada keje tetap tp dia still lg wat xtra job, bkn sbb apa, sbb nk sara kami 1 family la... abah gua ni mmg jarang argghh marah anak2 dia terutama nya sekali gua sbb gua ni anak kesygan abah, apa sj yg gua minta sumer abah kasi huhuhu... dlm sethn mmg susah la nk tgk abah gua marah tp klu sekali abah gua marah mmg sebulan gak la gua xcakap dgn dia huhuhu...

story psl mama gua lak yg lbh dikenali sbg Cik Dah atau nama sbnrnya Faridah... ermm mmg hot mam gua ni sblm ni mama gua adalah seorg guru di skolah rendah but now dia dh stop ngajor sbb mama kalut dok ngajor anak2 kt rumah plak hehehe... mama gua ni mmg peramah abis ah mcm anak di ani juga tp kdg2 pemarah jg, sekali mama membebel ada la dpt 2/3 bakul hahaha, fuhh xtahan beb paas je tinger gua ni... tp krn bebelan mama lah gua jd manusia, klu kt rumah gua pggil mama skali sj tp klu xdgr kali kedua gua pggil Cik Embun haaa gerenti mama gua dgr nyer la muahahaha... mama gua ni tegas dlm mendidik anak2 walaupun pergerakan gua agak terbatas krn mama sentiasa kontrol anak2 dia tp gua rasa cara mama x salah, mama selalu jg kami xkira lah anak pompuan atau laki dan mama pun mmg sporting abis... mama xkisah dgn sapa gua kawan asalkan gua kena kenalkan dl sapa kawan gua tu, mama jg sgt penyabar orgnya xpernah jemu melayan kerenah anak2 dia...

haaa tiba la turn adik gua yg merangkap bodyguard gua, Faizal Ashraf hehehe... adik gua yg ni mmg sebijik la macam abah gua, badan dia mmg besor klu lu org tgk mmg lu org ingat dia abg gua la padahal adik gua ni br form 2... antara gua dgn dia mmg x sependapat, kitaorg klu sehari x gadoh mmg xsah la beb tp klu time baik, mmg baik giler lah, dia pun degil gak mcm gua dan paling gua pantang bila dia suka melawan ckp mama gua... gua cakap sepatah dia dh balas 10 patah adoiiii, kat rumah gua pggil dia 'Dik Mok' hahaha...

adik gu ayg bongsu ni plak nama Filzuan Afifi atau nama manja nya 'Baby', hmm story psl baby ni okla dia yg plaing ngam dgn gua... br sj standard 2, kocik laie hehehe tp klu bab bercakap mmg xbg peluang kt org lain la, tu psl gua slalu hangin sj gan dia sbb nk ikot pale otak dia sj kan...

gua rasa cukup la sudah story psl family gua ni, so lu org dh tau la kan serba sikit mengenai family En Azhar yg aman bahagia serta harmoni ni hehehe... ok la gua chowww...

No comments: